Geplaatst op
Het jaar 2020 is maar een raar jaar zo met de Corona-epidemie. Toch staat de wereld niet compleet stil en worden er verschillende nieuwe technologieën uitgerold. In deze blog bespreken we de belangrijkste technologietrends van 2020.
Het jaar van 5G
5G staat al een aantal jaar te trappelen om zijn opmars te maken. Deze nieuwste generatie van draadloze telecommunicatie gaat ervoor zorgen dat we sneller draadloos kunnen internetten en online communiceren: met elkaar maar ook met machines. Het is eigenlijk schrikbarend hoe belangrijk onze mobiel is en hoeveel uur we hier op spenderen. Gelukkig dus maar dat 5G jouw mobiele ervaring een stuk soepeler en sneller gaat maken. Maar niet alleen voor particulieren zoals jij en ik is 5G belangrijk. Ook voor de machines van de toekomst is 5G zeer belangrijk. Dankzij 5G kunnen machines steeds sneller met elkaar praten en worden clouddiensten een stuk aantrekkelijker en praktischer. Met 5G wordt het online verkeer namelijk sneller, maar is ook de bandbreedte een stuk groter. De capaciteit van telecommunicatie wordt dus groter. Voor ingenieurs dus zeer interessant. Omdat 5G met veel nieuwe mogelijkheden komt, raden we aan om je goed voor te bereiden. Met een cursus van apistraining.com krijg jij diepgaande kennis van de mogelijkheden van 5G en hoe je als ingenieur 5G kunt implementeren binnen een organisatie.
Advertenties in games
Eigenlijk gek dat dit pas in 2020 een opmars maakt, maar de grote merken beginnen eindelijk de gaming-industrie serieus te nemen. Neem bijvoorbeeld Fortnite, deze game heeft maandelijks zo’n 78 miljoen actieve spelers. Deze spelers willen natuurlijk geen pop-up reclames zien of reclames die niet aansluiten op de game. Dit zorgt er namelijk voor dat ze desbetreffende game minder gaan waarderen en zich zullen gaan ergeren, wat zeer schadelijk is voor de game zelf. Om goede reclame te maken moet je dus slim zijn. Fortnite heeft dit super slim opgepakt door een heel evenement te creëren rondom artiesten die een virtueel concert geven. Bij het laatste concert van Travis Scott in Fortnite zelf, waren maar liefst 12 miljoen mensen aanwezig. Hoe kun je ooit 12 miljoen mensen op hetzelfde moment targeten? Dat is haast onmogelijk. Een ander zeer mooi voorbeeld is Mercedes die hun nieuwe SUV is gaan promoten in de game Mario Kart. Spelers kunnen in een mercedes rijden. Dit is voor de gamer zelf niet vervelend, die kan het waarschijnlijk zelfs waarderen, en het zorgt voor geweldige reclame voor Mercedes. We denken dit in 2020 veel meer te gaan zien in games.